EURO 2020 Labdarúgó EB Budapesten – 2017.03.16.

A magyar Kormány és Budapest Főváros közösen pályázott a 2020-as Labdarúgó EB néhány mérkőzésének a lebonyolítására. A sikeresen elnyert pályázatunk mellet még 12 ország rendez majd mérkőzéseket, e szerint a teljesen új rendszer szerint.

Egy ilyen monstre esemény megrendezése irtózatos nagy követelményeket támaszt a rendezők számára, akiknek mindezt garanciával kell vállalniuk.

Néhány ezek közül:

  • létre kell hozni a meccs helyszínén egy szurkolói zónát, a meccsjeggyel rendelkezőknek ingyenesen
  • jeggyel rendelkezőknek meccsnapon lés másnap ingyenes tömegközlekedést biztosítani
  • ingyen kell biztosítani a közüzemi szolgáltatásokat a közvetítéskehez
  • biztosítani kell, hogy a reptérről, pályaudvarokról gyorsan és könnyen lehessen megközelíteni a helyszínt
  • biztosítani kell, hogy megfelelő minőségű és mennyiségű szálláshely álljon rendelkezésre
  • az elvárt minimális szállodai férőhely 21 000 fő /éjszaka. Már most garantálni kell, hogy a szobaárak nem lesznek magasabbak, mint:

5 csillagos szálloda 400 euró/éj

4 csillagos szálloda 300 euró/éj

3 csillagos szálloda 200 euro/éj

  • integrált biztonsági és védelmi koncepció leadása erre az időszakra, melynek költségei a rendezőt terhelik
  • népszerűsítési koncepció készítése
  • UEFA használhatja promóciójában Budapest nevét, nevezetességeit, szimbólumait
  • Budapesten az első mérkőzést megelőző két hétben már használhatja az összes elérhető reklámfelületet egészen a mérkőzéssorozat befejezéséig

Ami minket zuglóiakat érint: a budapesti mérkőzések helyszíne az épülő és addigra kész Puskás Stadion lesz. A szurkoló szereti, ha minél közelebb talál szállást a mérkőzésekhez. Egy-egy mérkőzésre

40-60 ezer szurkoló várható, akiket el kell szállásolni. Érdemes erre figyelemmel lennie a vállalkozói szférának, netán erre az eseményre építeni szálláshelyeket, mobil kereskedelmi és vendéglátó egységeket, mert a Puskás Stadion a későbbiekben is sok esemény színhelye lesz.

Talán érdemes lesz az önkormányzatnak is elébe menni az eseményeknek bizonyos, a kerület számára előnyös rendeleteket, szabályokat alkotni. A rendezés is sokba kerül, de kecsegtető a bevétel lehetősége is, mind a városnak, mind a kerületnek, közvetlen vagy közvetett formában. Városmarketing (és kerület marketing) vonatkozásában egy foci EB – még részbeni – rendezése is reklámértékben kifejezhetetlen nagyságrend!

Ha a rendezés sikeres, akkor ez további esélyt ad a későbbiekre, amely bekapcsolja Budapestet még erősebben a világ labdarúgó turizmusába. Csak emlékezzünk az elmúlt évi franciaországi Labdarúgó EB „népvándorlására” és fantasztikus hangulatára.

Bízunk benn, hogy itt is így lesz! (Ha csak valamelyik szervezet nem kezd negatív kampányba, mint tették ezt az olimpiával.)

 

Rátonyi Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.